crossfit?

Jag fick en fitnesstidning i födelsedagspresent bla från min vän Robin..

Plöjde den igår..och oj vad mkt om crossfit det fanns.. ujujuj.

De hade ett träningsprogram där.. jag blev lite sugen och tänkte "vad fasen, nu kör vi"

Så jag drog fram hopprep, hantlar och liggunderlag..




 
MEN DU!
 
Haha, 3min senare gav jag upp.. Burpees my ass!
 
Crossfit är INGET för mig  :P

 
 
 



Filmtipset!

Såg denna på bio häromdagen.. så jäkla kul :)
 
 
 




Älskar will farrel!
Nu väntar jag bara på att Anchorman 2 ska komma!

FAIL

 
 
 Köpte denna förra veckan.. Så bedrövligt kass! Pengarna i sjön syndrome..
Känner ingenting! Allt den gav var sömnlöshet..

Det är nog första pwo:n jag provar som inte innehåller ämnet dmma. Ämnet som nu är förbjudet.
Eller nä, körde ju på No Explode förut, den säljs ju fortfarande..
Så kan inte skylla på det heller, att det var därför den skulle vara verkningslös.

För övrigt så blir jag så jävla arg på att de förbjudit ämnet dmaa..
Dom ska då fan förbjuda allt..

Hälsofarligt, jo tjena kerstin!
Som jag förstår det så dog en snubbe som hade blandat typ sprit, partypiller mm OCH dmaa..
Jahaaaa, så konstigt att han fick den effekten?! Det hade han ju fått om han blandat allt det där med en näve c-vitamin också..

Så nu är det nån jävla häxjakt på butiker i stan som säljer pwo med detta ämne (dvs typ..alla?)

kanske man ska fokusera på folk som kostar samhället de stora pengarna?
fettosar som äter chips med bea till frukost med så tilltäppta kranskärl att de nästan BOR på vårdcentralen?
Istället för folk som tränar regelbundet och boostar sin nyttiga leverna med ett kosttillskott?!

För pwo vet ju alla är en riktig inkörsport till drogmissbruk....


aaahh!   dont even get me started...
 
 
 
 
 

NU KÖR VI!

 


Jahapp! Då börjar vi om från början igen då! Satte igång med löpträningen igen igår..
Har gått och varit sugen länge men latmasken har fått bestämma.
Som vanligt..så får man börja om på noll igen.. Ska sätta mig ner och skriva lite mål och genomförandeplaner, inte bara på löpningen utan i gymmet också. Nu jävlar ska det bli ordning på saker å ting!

Satt å fundilerade igår, och insåg att jag egentligen inte var missnöjd med resultat och dyl.
Känner mig starkare än nånsin, och vikt och formmässigt går det ju framåt..det är mer att jag vill skapa lite struktur och framförallt mål! Utan mål kommer man ju ingenstans här i livet.

Så igår blev det en liten mjukstart. Körde intervaller. 4km, och varvade mellan att joggaa mellan två lyktstolpar och gå en.. kändes väldans bra tycker jag. Lite knepigt dock när lyktstolparna tog slut helt plötsligt :D

Skriver ner resultatet från min app här så kan jag jämför eftersom:

Time:32 min
Distance: 4,19km
Kcals: 230
Speed: 7,7km/hr


 
JODASÅATTE!

Read all about it

Hej! Lite lustigt endå, nu när jag helt plötsligt har hur mkt tid somhelst om dagarna så blir det inget alls!
 
Bankade ryggen häromdagen. Pb i latsdraget. 3a på 60kg. Lovar, jag trodde att jag knäckte bröstbenen när jag dunkade i med sån kraft. Haha, lovely.




GAMM-RYGGEN
Latsdrag med brett och smalt grepp
Sittande rodd med brett och smalt grepp
Ryggresningar
MAGE
Situps
Crunches i maskin
Dip dont trip . haha, vet inte vad den heter, men man har en vikt man pendlar och dippar på sidorna om kroppen?
Be till Buddha med rep i cablecrossen.

Tuvärr så dök "en viss person" upp på gymmet och förstörde halva passet.
Usch, det är det jag hatar att röra sig i den här lilla hålan..
man träffar på folk som man av olika anledningar inte vill se skymten av..
Fick först impulsen att bara dra därifrån, men tänkte att den där personen inte ska få förstöra mitt pass som jag lagt tid och energi på för att genomföra.. Så krigade på.. på med skygglapparna liksom.

Har ingen lust att skriva ut här vem det är. Eller vad som hände. Är flera år sen nu..
Kan väl säga så mkt som att denna modiga man valde att attackera mig helt oprovocerat på en fest.
Riktigt obehagligt.. Tur att jag valt att inte omge mig med sånna människor längre..
 
 IM JUST TOO GOOD ;D

Vissa människor är bara inte värda din energi..ju fortare du identifierar vilka det är. desto bättre för dig,
för då kan du lägga energin på annat. SÅÄRE!
 


 

body combat

Just ja, glömde berätta hur body combatpasset på Iksu gick!
 
 
 
låter denna bild tala för sig själv :D
 
 
MEN, jag klarade det! Grymt impad av mig själv!

BIG TITS

håhåjajaaa..
 
Vad har vi gjort idag då? Jo, jag har faktiskt varit ute i skogen idag igen. Jag och far traskade, sen gjorde vi upp en brasa och grillade korv. Gött!

Ikväll masade jag mig till gymmet. Opeppen ligger i! Fattar inte vad det äär!
Var opepp på boxningen igår också.. suck.
 
Men, sagt och gjort. Jag tog mitt lilla arsle till gymmet och nötte både bröst och rygg.
Tänkte lite "när jag endå är här" Bra pass ändå! Bara så trist att bänka när man inte har varken spot eller safteyrack. Sen är jag för blyg för att be någon där, haha!






Jag blir så överjävligt hungrig när jag tränar styrka! Inte så brao när jag försöker hålla nere på kcalsen innan läggdax.. Aja, ba äta å må gott i guess!

Imorgon stan. Ska kolla tågtider nu vare ja.
 
Vette katten om det blir gym imorn med, kanske bara cardio och spara sig till boxningen..

Körde föressten utan pwo idag.. ovant!
 
Toodels!

klubbor

Blev ett benpass sent igår endå.
Har sällan varit så opeppad..mp3n var utan batteri,
har fortfarande inte fått nån annan pwo än äckelpäckel no explode, ont i ryggen, ont i huvudet,
och just innan jag skulle fara gav familjens katt mig värsta suicidesåret längs med hela underarmen..

Men! Tog mig dit och körde ett helt ok pass.
Det är det där med att fara fast man inte ens vill. Där skiljs agnarna från vetet ;)

Gjorde ett set med knäböj på 65kg. Kändes ruggigt stabilt. kul! :) 
Nu börjar vi komma upp i vikterna lite.

När jag skulle gå hem så upptäckte jag att jag var inlåst. ..såå.. ingen mobil, inga fönster som gick att öppna.. panik? Ville verkligen inte spendera natten sovandes på bänk-bänken. Som tur var löste det sig till slut :)




Idag blir det en sväng in till stan för lite göromål. Sedan ska jag och mami prova på body combat uppe på Iksu.
ojojoj, såg nått klipp på youtube..det verkar soo not vara min grej. De på klippet stod uteslutande och hoppade..i 60min!
 
Så vi får väl se hur det går, sedan ska vi simma.

Japp! intressant va?

wine

Ajj? Idag är min rygg pajj. Kände det redan igår på boxningen..å imorse kam jag knappt ur sängen. Sovit som ett arsel inatt också.. Så tigerbalsam och värmedyna några timmar dårå!




Sen ska jag hjälpa mormor klippa gräsmattan..

Har försökt bestämma vad jag kan köra på gymmet idag som tar minst på ryggen när det är såhär. Tycker nästan allt gör det mer eller mindre *wine*

aja, få la se!

stort

Fick en kick av att se mig i spegeln idag.
Upptäckte att jag faktiskt är både stolt och nöjd över min kropp!
 
..och sist jag kunde säga så var typ....aldrig?
Vilket är synd och skam men ändå sanningen.
Självklart finns det smågrejer man vill förbättra,
det kommer det väl alltid att finnas, men..på det stora hela!
 
 
Så jävla mäktig känsla! Den unnar jag verkligen alla!

Man tar sin kropp för givet varje dag. Bara så enkelt att den fungerar..
Tänk så mkt din kropp kämpar och gör för dig?

 
Belöna den med en komplimang då och då vettja! ;)
 

då kör vi..

JAHOPP!
 
Då har man tagit sig i kravatten och köpt ett gymkort dårå.
Mosade biceps och mage häromdagen.

Lite smådrygt när alla fjunisar ligger och pressar på vikterna man vill hammercurla med :P
 
Idag blev det dock inget, sparade ork till kvällens boxning.
Malin hakade på, kul!
 
Blev stoppad av polisen på väg dit, körde alldeless för fort och skakade som en tjackpundare av pwon, som tur var så var det bara alkotest. puuh! Tydligen hade jag "bra lungor!"  ;)

 Var jättetungt ikväll, trycklöst se nanting! Och på sista cirkelövningen var jag så nära att spy så det fanns inte!
Har ju nästan bara levt på nutella idag då jag stått och bakat tårta till min mamma som fyllt år.


 
Nu fyyyy... Nu ska jag hoppa in i duschen och sen krypa ner i välbehövlig säng!
 
Imorgon blir det rygg/ben, kan inte bestämma mig! Den som lever får..

kittycatclaws

If you ain't dippin' you must be trippin'

RSS 2.0